Kwaliteit
 
 

Kwaliteit

Kraamzorg aan het Spaarne werkt volgens een kwaliteitsmanagementsysteem. Dat betekent dat wij voldoen aan duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn.
Wij voldoen aan eisen die gesteld worden door cliënten en wij verbeteren continu onze zorg- en dienstverlening. Daarnaast werken wij volgens de richtlijnen van Baby Friendly (WHO/voedingsbeleid).

Scholing en deskundigheidsbevordering

Al onze kraamverzorgenden staan geregistreerd in het kwaliteitsregister kraamverzorgenden. Daarnaast worden ze steeds bijgeschoold op diverse belangrijke onderwerpen. De kraamverzorgenden werken volgens protocollen en richtlijnen die continu actueel gehouden worden vanuit landelijke richtlijnen en die in de regio vanuit de Verloskundige Samenwerkingsverbanden (VSV’s) worden afgesproken.

Cliënttevredenheidsonderzoek

Om onze kwaliteit te kunnen meten, is jouw mening essentieel. Daarom ontvang je na de kraamperiode een enquête. Daarin kan je aangeven wat jij goed en niet goed vindt aan onze zorg; wij willen de zorg altijd verbeteren.
 

 

Privacy

Kraamzorg aan het Spaarne heeft persoonlijke gegevens van je nodig om jou kraamzorg te kunnen bieden. Onze medewerkers houden zich daarbij aan de regels van de wet en gaan zorgvuldig om met jouw privacy.

Uitgebreide informatie hierover kun je lezen in de algemene voorwaarden, het privacyreglement en de gedragscode.

Lees hier de algemene voorwaarden: NL / ENG
Lees hier het privacy statement: Klik hier
Lees hier de gedragscode: Klik hier

 

Klacht

Wij streven kraamzorg van zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren die aan jouw wensen voldoet. Mocht je toch niet tevreden zijn over onze kraamzorg, dan vinden wij het belangrijk dat je dit aan ons meldt, zodat wij onze zorgverlening kunnen verbeteren.

Wij raden je aan dit zo snel mogelijk te bespreken met de kraamverzorgster. Een gesprek werkt vaak verhelderend.

Mocht dit gesprek niet tot een bevredigende oplossing leiden dan kun je de klacht schriftelijk indienen bij onze directie, per adres Zomervaart 1a, 2033 DA Haarlem.

Of bij onze klachtenfunctionaris de heer J. Kramer (bij voorkeur) via joop@geboortezorgplus.nl of schriftelijk sturen naar Geboortezorgplus, Hasselaarsweg 18, 1704 DW  Heerhugowaard.

Komt ook daarmee geen bevredigende oplossing, dan kun je je klacht schriftelijk sturen aan de geschillencommissie via onze Brancheorganisatie. Geschillencommissie Verpleging, verzorging en Geboortezorg. De Geschillencommissie Zorg, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Meer lezen over het klachtenreglement Klik hier.

Interne meldregeling

Onze kraamzorgorganisatie beschikt over een klokkenluidersregeling. De Klokkenluidersregeling regelt dat medewerkers te goeder trouw melding kunnen maken van redelijke vermoedens van misstanden binnen de organisatie, zonder hiervan schade te ondervinden. Lees hier de Klokkenluidersregeling.

 

Zorgverzekering

Kraamzorg aan het Spaarne levert de zorg bij jou. Onze kraamzorgorganisatie heeft een franchiseovereenkomst met Geboortezorgplus Nederland B.V. In geval van contact met je zorgverzekeraar, meld dan dat de geleverde kraamzorg zal worden gedeclareerd door Geboortezorgplus Nederland B.V. (bij jouw zorgverzekeraar gecontracteerd onder nummer 33006297).

Kraamzorg wordt voor het grootste deel vergoed vanuit de basisverzekering van de moeder. Je bent wettelijk verplicht over geleverde kraamzorguren een eigen bijdrage te betalen (vastgesteld door Nza). Wil je meer informatie over de hoogte van de eigen bijdrage, neem dan contact op met je zorgverzekeraar.
Zorguren die niet door je verzekeraar worden vergoed, worden rechtstreeks bij jou in rekening gebracht.

© 2021 Kraamzorg aan het Spaarne | Kraamzorg aan het Spaarne is één organisatie samen met Verloskundigen praktijk aan het Spaarne. Wij leveren kraamzorg in Haarlem en omgeving.

menu
SpoedPraktijkE-mail